Springtur och Tornado fixad

Har varit i stallet, släppt ut, red T och sprang sedan hem, gick riktigt bra idag faktiskt. Med Tornado också för den delen, han var vädigt lugn och var väldigt avslappnad, han kändes som en helt annan häst faktiskt! Gjorde mycket sidvärtes och det funkade väldigt bra på honom.

Kände verkligen idag vilken stor skillnad det blivit på honom på bara några veckor, nu kan jag länga och korta galoppen nästan som jag vill även om jag inte kan kräva kort galopp längre sträckor.
Förut kunde jag bara sätta honom i kort galopp några få galopp språng precis i början för att sedan länga och då gick det inte att ta fatt på honom igen så det är faktiskt en stor skillnad!
image description
nu ska jag duscha och äta för att sedan åka iväg till orsa på träning med Chivas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0