Dagens ridpass

Det har varit en full dag idag men lite stress emellanåt men ridpassen tog jag såklart tid på mig. 

Tornado red jag på banan med Pernilla och han var lite stel och virrig efter helgen då han visades båda dagarna. Han gick lite lösgörande arbete innan jag tog några små språng på 20 cm för att bara känna av honom sen fick han en rejäl skritt tur för att gå igång alla muskler.

Chivas skrittade jag fram rejält innan och kollade gas broms, flyttning - böjning och förlängda steg. Efter det travade jag fram ett bra tag och försökte få honom lång och låg och framme för skänkeln men det hade han inte någon lust med, på varje blöt liten fläck kastade han upp huvdet och körde upp hovarna i himlen ungefär. EFter många om och men släppte jag det och började galoppera och då vände det totalt, han var lös i kroppen och galopperade i en låg form i samlad galopp, väldigt nöjd med honom! 
Avslutade med att hoppa några få för att känna honom när han var så igenom och gud sånna fina språng! 

en gammal bil och en gammal telefon, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0