Ny dressyrsadel

Idag har jag och Inez varit på sadelutprovning hos Sharpman. Eftersom det var kl 11 tog jag ledigt från skolan, skönt! Sovmorgon till 8 och sedan fixa stallet innan vi åkte.

Det tog hela 2 timmar för oss att hitta en sadel som passa bra på Eu, tur att han är så snäll och står stilla. Min gamla sadel "guppade" och låg inte riktigt still. Jag satt även väldigt långt bak vilket jag inte tänkt på så mycket eftersom jag inte haft något annat att jämföra med, det förklarar ju mina armbågar som inte vill ligga intill kroppen. Det visade sig även att alla andra sadlarna också gled runt, mer eller mindre, eftersom han rör ryggen väldigt mycket. Det var ett riktigt test för personalen att hitta en som låg bra, dom hade endast varit med om liknande en gång tidigare. Vi kom till slut fram till att vi skulle köpa en Prestige, den var bra för oss båda. Min tyngpunkt flyttades längre fram och jag fick mycket bättre sits.

Tyvär var sadeln svart, det är emot mina regler men det får la gå ändå. Det positiva är att jag får köpa lite ny utrustning eftersom allt jag har är brunt ;)

/ Sanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0