Tävling i Insjön

Jag och Inez gick upp halv 8 idag, vi fixade mitt hår tillsammans vilket tog ungefär 30 minuter. Sedan åt vi gröt till frukost som vanligt. Halv 9 åkte vi till stallet och fixade iordning Eucalyptus, Inez hjälpte mig faktiskt att knoppa honom! Sen åkte vi till tävlingsplatsen och vi kom dit vid halv 12 ungefär, jag startade första klassen kl 1.

I LB:1 så fick vi en bra uppvärming, red fram honom i ridhuset där jag var ensam så jag kunde koncentrera mig. Sedan började jag jobba honom lite mer när jag kom ut på framridningen. Eftersom det var första dressyrtävlingen ute för oss så var han lite spänd inne på banan, både för staketet och blixt från kamera. I början var han jätte spänd och drog upp huvudet en gång men sen gick det bra resten av banan. Men jag var dock negativ till det som hände i början och trodde att vi skulle få väldigt låga poäng. Så jag fick världens chock när jag fick höra reslutatet, 73,45% och en första placering!

I LA:1 (regional) så gick det sådär, är inte helt nöjd men det var ju bara våran andra LA:1 tillsammans. Han var ganska spänd i denna klassen också och så var han skit stark! Vi kom iallafall på en 5e plats på 64,74%, dock två platser utanför placering!











Kommentarer
Postat av: Susanna

Grattis till vinsten =) Kul att det går så bra för er.



Har stor bloppis på min blogg. Både hästutrustning och vanliga kläder.

2011-05-07 @ 20:43:15
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: Madde

Ni var jättefina :) Grattis till vinsten!

2011-05-07 @ 21:49:08
URL: http://teammagne.blogg.se/
Postat av: Freja

grattis! fina bilder :)

2011-05-08 @ 10:19:13
Postat av: Anonym

Hur brukar ditt hår se ut när du tävlar?

GRATTIS förresten

2011-05-08 @ 16:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0