Dagens ridpass

Jag kom precis hem från stallet, har ridit, fixat allt och gett hästarna kväll. Jag skulle ju ha tränat för Annica i Orsa idag men jag hade tyvär ingen skjuts så jag red ett lätt dressyrpass hemma istället.

Jag började med att skritta fram honom på långa tyglar 15 minuter. Sedan började jag jobba honom i hagen, skrittjobbade först 5 minuter innan jag började trava honom lång och låg i ett friskt tempo ungefär 10 minuter sedan. Sen red jag mycket lösgörande övningar i en något högre form ca 15 minuter. Han kändes super fin! Travade sedan av honom lång och låg i 5 minuter och till sist så skrittade jag av honom 10 minuter.

Gammal bild..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0