Meeting bollnäs

Superlyckad helg, vilket resulterade i två fjärdeplaceringar och en debut i 125!

Fredag 110: Fick ett nerslag i omhoppningen då jag svängde i luften och Chivas inte fick med sig benen, kom 9 av 7 placerade och runt 30 starter.

Lördag 120: Det var en A0a så vi gasade ganska mycket, dock hade Elsa sagt åt mig när jag gick in att jag inte skulle lägga av honom så stort utan sätta honom ganska långt in så han fick hjälpa till lite själv. Såklart gjorde jag tvärtom och det blev längre och längre av för varje oxer. I alla fall så var han jätte fin och vi slutade på en 4 plats av 28 startande.

Söndag 115: Han var galet fin, fick dock ett ner i omhoppningen även här, jag tog en alldeles för sen förhållning så han hanni inte få upp benen. Jag red inte speciellt bra men han trampade in och om och löste allt super. Var bara en tjej som var nolla med 2 hästar och jag var näst bäst av alla 4 felare så jag slutade 4 här också!

Söndag 125: Debuterade i 125, jätte bra känsla och rythm, dock red jag iväg honom lite för häftigt mot 3an och tog sedan en sen förhållning så han trampade in och hann inte få upp benen. Sedan kom vi lite för fort in i en kombination med räcke in så han fick med sig bommen med bak benen. Sista bommen föll också då jag också tog en sen förhållning!

super fin häst och nästa tävling är också ett meeting nere i harplinge, 13-14 Augusti då jag hoppar 3 stycken 120!

Kommentarer
Postat av: emilia norin

grattis ! (:

2011-07-31 @ 23:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0