Dagens ridpass

Idag (igen) packade jag och mamma in eucalyptus i transporten och åkte till ridhuset. När vi hade fått på träns och sadeln så hade jag glömt sadelgjordon, lyckat av mig! Så det var bara att lasta in igen, åka 6 km tillbaka och hämta den. Men när jag väl var uppe på hästen med alla grejer på plats så hade jag bra flyt! Skrittade fram ute 15 minuter sen gick jag in och travade fram honom ca 10 min. Sedan red jag lite mjukgörande övningar i trav, serpentiner funkar väldigt bra på honom tycker jag! Mot slutet red jag igenom både LB:1 och LA:1, kändes helt okej. LB:1 kändes super enkelt och det gick väldigt bra. LA:1 kändes lite svårare, tycker att travdelen är ganska lång så man blir ganska trött i kroppen och tappar ridningen. Men i galoppen så var han superduper fin! När jag travade av honom så gick han jätte fint, väldigt fin i formen!

Det var väldigt skönt att rida i en slapp pikétröja i det varma vädret, luftar bra! ;) Pikétröjan kommer från Modern Horse och dom smutsiga ridbyxorna kommer från Three Crown Horseline.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0