Dagens ridning

Har precis varit ute och gått med Sanna i 1 och en halv timmer, väldigt skönt och behövligt.

Idag började med att skritta fram Chivas en 15 för att sedan gå in på banan och börja jogga, han blir så himla tråkig och loj där så jag får säga åt honom i vartannat steg ungefär så efter ett tag började jag galoppera istället, jobbade i förvänd galopp och en med en övning som jag läste om - 
galoppera innanför spåret så att hästen får balansera upp och inte gå mot en kant och sedan byta galopp och gå i förvänd några galoppsprång för att sedan byta tillbaka! Han var väldigt stel i ena sidan och ville inte alls böja sig i den så jag tänkte att förvänd skulle göra susen men det släppte inte igenom helt! Får fortsätta att böja imorgon!
Skrittade av honom en lång runda efteråt.

Tornado
red jag som sagt markarbete på till en början och jobbade på att han inte skulle rusa emellan och efter
hindrena, men sedan gick jag över till att höja upp lite för jag kände att jag behövde få några språng i mig och checka lite hur het han blir då osv, men det kändes inte jätte bra.

Imorgon ska Chivas iaf gå lite lugnare i alla gångarter och böja igenom hela kroppen och stretcha ut kroppen! Tornado får vi se hur mycket jag känner att han orkar.
image descriptionimage description
Två hagbilder på Chivas idag. Ser ni alla ärr han har i pannan? räknade idag ut att det var 9 fina bett Fidde tagit på honom, stackarn :(

Kommentarer
Postat av: Linnéa Boberg

Jag köpte min Crown 3 veckor efter att jag köpt Action då hade vi bara tävlat 1.10 men under vintern har han ändrat sig i kroppen ganska mkt och jag har fått fel sits i hoppningen, den har gett mig för bra stöd vilket påverkat hoppningen, så Crownen är för mig inge bra i högre klasser..

2012-03-23 @ 07:08:21
URL: http://hamiltonhrimnir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0