min favorit övning! - upprepande

En övning jag skulle vilja dela med mig av - eftersom jag tycker den är väldigt bra och för att den funkar rikigt bra!

Där jag ritat blått är det sluta som gäller, alltså flytta in bakdelen innanför spåret och sedan försöka galoppera på i ett höre tempo och när du sedan kommer till kort sida ska du korta upp och lägga en liten volt, inte överdriver men så att hästen får sätta sig lite på rumpan och korta sig, sedan går du ut på nästa långsida och gör samma sak.

Jag tycker övningen funkar väldigt bra på lite spända hästar som går högt med huvudet, dom brukar automatiskt slappa av efter ett tag och sjunka ner då sluta är väldigt lösgörande!

Kan användas som uppvärmining, men du kan lika gärna lägga ner ett helt pass på denna övning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0