Morgon i stallet

Idag åkte jag till stallet tidigt och fixade i ordning allt, städade även sadel kammaren eftersom att jag höll på att få panik över allt som var ivägen för mig. Helst av allt hade jag velat ha en sadel kammare helt för mig själv så jag kunde ha alla grejer precis där jag ville och i ordning osv, haha.

Iaf till slut kom jag ut och red ett lydnads pass, mest gjorde jag övergångar mellan skritt-trav-halt-trav-skritt osv osv, la även in ryggning lite då och då och senare även galopp. I galoppen gjorde jag även ganska mycket byten. Viktigt var också att han verkligen skulle stå still tills jag bad honom om något annat i halterna, något som han helst inte vill utan hoppar gärna iväg, haha. Men han lyssnade väldigt bra.

Efter det gick jag hem från stallet (5 km i puls snö), inte det roligaste jag gjort, men det som inte dödar härdar har jag hört.

Chivas och lilla Vickan i morse när jag släppte ut dom =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0