Harplinge vecka 5 ihop tryckt text...

Fick faktiskt en kommentar om att jag borde uppdatera så jag tänkte ta tag i det och berätta hur det ser ut just nu, 5 veckan i söder. Tiden går så sjukt fort här nere! Förutom att det regnar varje dag så man blir piss blöt och kall så jag har hunnit blit förkyld som tusan så är det faktiskt riktigt bra här. Det blåser som tusan också, öppnar jag en dörr 1 dm så flyger den upp och jag efter, haha.

I söndags var det en tävling ungefär 10 min skritt här ifrån som jag var med på, var dock en lokal så jag hoppade 110, men det var kul att tävla eftersom det var en månad sen sist! Vi nollade grunden väldigt fint, omhoppningen var dock inget att skryta över men vi var iaf nolla där med och kom 3dje placerade så det var kul! :)
I måndags så hoppade vi terräng för Johan Lundin som är A-tränare och tidigare landslags ryttare. Det var väldigt roligt och vi kommer göra det i ungefär 7 måndagar framåt i höst och sedan på våren igen. Jag hade dock en gymasiehäst eftersom jag tävlade dagen innan, Fair Lady en 7 åring efter Tornesch. Haha som ni förstår så var den ingen lat säck som fick hasa sig över hindrena om man säger så... Hon bockade ungefär hela tiden och sköt upp till månen och vände över alla små stockar, haha. Snacka om att adrenalinet pumpade!
Faktiskt så är september väldigt fullbokat med tävlingar, förhoppningsvis kommer jag åka med han vi har i hoppning på tävling i Ljungby på lördag, dock så står vi på reserv listan eftersom det var fullt (100 i varje klass) inget vi från Dalarna kan föreställa oss, iaf inte jag, haha! Så vi får se, men jag hoppas såklart det! Jag är faktiskt lite spänd nu inför inomhus säsongen som nu drar igång, kompakta barnor är inte min grej direkt, men men!
Nej nu måste jag kila iväg på idrotts lektion! Hade bra för det ska jag!
korten har min fina vän Giovanna knäppt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0