Söndags hoppning

Idag hoppade jag lite grann i hagen! Det var ganska halt så vi hoppade bara smått och jag höll i hop honom ganska mycker för att han skulle hoppa med spänst och inte bara kliva över som han gör när det är smått. Men jag joggade i gång honom ganska länge innan jag började galoppera. Även i galoppen jobbade jag ett bra tag med att få honom att ta stöd på yttertygeln, då han ibland blir lite hängande i inner och skjuter mig åt sida. 

Efter att jag hoppat en långsida med 2 räcken och hinder på en volt (också för att få igenom sidan) så galopperad jag honom ganska länge, han var jätte avslappnad och stadig så då jobbade jag mest på min egen sits, händerna och hälarna. Sedan travade jag av honom lång och låg!

Mamma knäppte en del bilder som jag ska ta itu med sen och så kanske det kommer upp lite senare, eftersom jag har skolavslutning i morgon så är det lite grejer jag måste fixa. Men nu ska jag duscha och sedan ska jag dra ut i det fina sommar vädret ett tag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0