Galopp intervaller i regnet

Har precis kommit hem efter några timmar i Stallet! Jag red galoppintervaller med Anna som planerat, vi var på travbanan på klubben. Även fia var med och värmde upp osv! Han gick både uppvärmning när jag red till klubben och där med dom så det blev mycket skritt och travjobb. Han fick mest gå i ett ganska högt tempo så han fick sträcka ut sig och blir varm. Efter det galopperade vi lungt ett par varv och då var han lite spänd i sidorna.
Sen galopperade vi intervaller och då fick han först bara galoppera på i ett ganska högt tempo dom första varven och sedan jobbade jag ihop honom så han fick gå i en kraftig galopp och ändå vara på plats! Riktigt svetti blev han och riktigt blöt eftersom det regnade!
När vi kom tillbaka var jag helt genom blöt men hade som tur va ett par torra ridbyxor i sadelkammaren. Han fick sig lite stretchning och en genomkörare med Arnika innan han fick gå ut. Jag fettade också in alla mina grejer efterår eftersom dom blev så blöta.
en dålig mobilbild på en blöt Chivas påvägen hem!

Kommentarer
Postat av: I S A - Hobbyfotograf

SV: Förlåt för sent svar!

Varsegod! :)

Vad bra att jag sa rätt... ;)

2011-06-14 @ 22:01:20
URL: http://isaplarz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0