Första dressyrpasset på nya ridbanan

Jag tror inte att jag berättat att våran ridbana är färdig nu. Guld värt att ha en ridbana utanför stallet! Underlättar verkligen min träning och vi slipper åka iväg någonstans om jag ska rida ett ordentligt dressyrpass. Idag red jag på den första gången och det var bra underlag tyckte jag.

Jag började att skritta fram 15 minuter på lång tygel och sedan gick jag in på banan och började jobba honom. Han var riktigt dryg och hans attityd var inte att leka med! Jag fick kämpa på ordentligt och hela tiden tänka på min sits. Efter ett tag så släppte han efter och började jobba ordentligt på bakbenen. Då kändes allt bra och jag travade av honom i en lång och låg form.



Kommentarer
Postat av: camilla

superblogg:) vad är det för underlag i padocken? :)

2011-06-19 @ 16:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0