Föreläsning

Föreläsningen igår var jätte bra tycker jag. Det var Leni Tidblad som föreläste om Mental träning för tävlingsryttare. Hon pratade om hur man ska förbereda sig mentalt inför en tävling och även hur man ska tänka under och efter tävlingen. Jag kan inte skriva ner allt hon sa men om jag ska sammanfatta det kort så är det viktigt att veta vem man själv är, ha självförtroende och att alltid tänka positivt! Jag tycker att det är viktigt med mental träning och jag tror att alla ryttare skulle ha nytta av det.

Ett bra tips till dom som kommer ut besvikna från banan: 
När du kommit i mål ska du alltid plocka fram dom positiva tankarna först, även om det gått dåligt! Om du tänker negativt får du med det till nästa ritt. Alltså gör en framgångsanalys precis efter ritten, positiv-negativ-positiv-feedback. Gå igenom vad som fungerat bra. Sedan vad som gick mindre bra och och vad kunde du gjort istället. Till sist ska du plocka ut det du vill ta med dig av det som gick bra!

Framgång leder till framgång, som ger motivation, som leder till prestation!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hennes föreläsningar är riktigt bra, var själv på en för ungefär ett år sedan. :)

2011-06-01 @ 11:29:05
URL: http://newforestponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0