Dagens ridpass

Idag red jag på ridbanan och det gick ganska bra!

Uppvärmning: Började med att skritta fram utanför banan 15 minuter, sedan gick jag in på banan och skrittjobbade honom i en låg form ca 10 minuter med mycket serpentiner. Sedan joggade jag igång honom ca 10 minuter på stora volter och 8-volter. Sedan galopperade jag i lätt sits ungefär 10 minuter, Eucalyptus var väldigt avslappnad!

Arbete: Efter framridningen så fick han en vilopaus innan jag började jobba honom i en högre form i ca 20 minuter. Jag red mycket övergångar och tempoväxlingar i både trav och galopp, han lyssnade jätte bra!!

Avskrittning: Joggade av honom lång och låg i 10 minuter sen skrittade jag av honom runt byn 20 minuter tillsammans med mamma och zorro.












Kommentarer
Postat av: SAGA

Gud, du och Eucalyptus passar verkligen sjukt bra ihop! :)

2011-06-25 @ 18:36:45
URL: http://sydowss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0