Dagens ridpass

Idag red jag ett dressyrpass på ridbanan ca 50 minuter. Skrittade fram utanför ridbanan en stund innan jag gick in på banan. Började med att rida mycket volter, övergångar och serpentiner. Sedan red jag olika övningar med öppnor. Älskar att rida öppnor då man verkligen måste tänka på hur man sitter för att få till dom perfekt! Ridpasset var helt okej, fast när jag krävde att få honom på bakbenen så blev det lite drygt för honom. Han gjorde allt för att komma undan mig men som tur är så vet jag nu hur jag ska göra när han gör så.

Fina Eucalyptus innan ridpasset idag.


Eucalyptus outfit idag, schabrak från Modern Horse, vet ej vart lindorna kommer ifrån.



Kommentarer
Postat av: emelie pettersson

hur rider man öppnor?:P

2011-06-20 @ 10:21:06
URL: http://moraryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0