Träning för Annica

Idag tränade jag för Annica hemma hos henne i Falun. Jag skrittade fram honom ungefär 10 minuter sedan red Annica en stund och kände igenom honom. Hon tycker han har fått mycket finare galopp, alltså att han är mer samlad, vilket jag också tycker då jag kan kontrollera honom mer nu. Han är dock oliksidig! Jag fick börja att jobba honom i traven med skänkelvikningar och att ställa igenom honom ordentligt. I galoppen så tränade vi på förvänd. Hon tjatade inte så mycket om min sits idag så jag antar att den var helt okej, jag kom på mig ibland med att sitta perfekt med armbågarna! Det börjar ta sig! :D

Mamma filmade nästan hela ridpasset, kanske lägger in ett litet klipp sen. Här är en bild från filmen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0