Tävling i Torsby

Lördag: Jag startade inte förrens 17.03 men vi åkte från stallet ganska tidigt för att hinna med och packa ur allt. Jag började rida fram i ridhuset ungefär 45 minuter före start. Skrittade och joggade fram honom ganska länge innan jag började galoppera och jobba honom i en lite högre form. Han var verkligen super fin!!! Och min sits kändes jätte bra! Men tyvär försvann den bra känslan när jag kom in på banan, han blev jätte spänd och jag får så svårt att rida då. Han var även tittig på flera ställen. Vi hade några missar och jag är verkligen inte nöjd med den ritten. Vi fick 65% och på det kom jag precis utanför placering.

På kvällen så åt vi middag på stan. När vi var klara så visste vi inte vad vi skulle göra och det var för tidigt för att åka till hotellet. Så vi åkte till Norge, haha! Jag har aldrig varit där så det var kul, vi åkte till Kongsvinger. Kom inte i säng förrens halv 12!

Söndag: Vi gick upp kl 7 och gjorde iordning oss, sen åt vi frukost på hotellet kl 8 innan vi åkte till tävlingsplatsen. Eucalyptus hade redan fått morgonmat så det var bra, men han var helt vit av allt dammigt spån! Knoppade och borstade i en halvtimme innan det var dags att sitta upp.

Idag hade jag samma framridning som igår och han kändes super fin idag också!! Fick värsta bra känslan! När det var en ryttare före mig så gick jag ut till utebanan och kände igenom honom det sista. Plötsligt började han typ halta och jag fick världens panik och ropade på mamma. Men när hon tittade så hade det gått över och han kändes som vanligt igen, som tur var! Han var lugnare inne på banan idag och inte lika spänd, även jag hade bättre ridning. Vi fick någonting på 66% och även idag precis utanför placering. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0